گنبدهای فیروزه ای

Email : Soofastaei@entc.org.ir

گنبدهای فیروزه ای

Email : Soofastaei@entc.org.ir

معرفی کتاب

 

این کتاب ترکیبی است از افسون و جادو، توصیفات زیبا و دقیق و شخصیت هایی شاد و زنده. در واقع این رمان، دنباله کتاب شکلات است که در آن، قهرمان داستان به همراه دخترش در دنیای انسان های عادی با چالش های تازه ای روبه رو می شوند. نوشتن این کتاب که با الهام گرفتن از یک شکلات فروشی آغاز شد، چنان شفاف و عمیق، زندگی  را از درون یک مغازه شکلات فروشی توصیف می کند که خواننده لحظه به لحظه خود را در فضای داستان می یابد. دردهای شخصیت های این رمان، همان مشکلات آشنای روزمره ما انسان ها است و نهایتا آنچه بیشتر از طلسم و جادو، این مشکلات را کمرنگ می کند انسانیت و همدلی قهرمانان داستان است.

قهرمانان کتاب شکلات و کفش های آبنباتی، خواننده را دعوت می کنند تا مجددا با بخش هایی از شخصیت خود آشتی کند، بخش هایی را که دنیای مدرن نپذیرفته و انسان متمدن به اجبار آنها را واپس رانده است. شور و نشاط، آزادی، شادی و عشق را می توان در زندگی این افراد لمس کرد و تاثیری که بر اطرفیانشان می گذارند به سادگی قابل درک است.

جملاتی شیرین از کتاب کفش های آبنباتی:

·               می دونی! خوشگلی در اصل هیچ ربطی به قیافه نداره، درباره رنگ مو یا سایز یا شکل نیست، همه اش اینجاست، به نوع راه رفتن و صحبت کردن و فکر کردن آدم بستگی داره.

·               جادو اینه که راست بایستی، مستقیم در چشم مردم نگاه کنی، لبخندی کشنده به طرفشون پرتاب کنی و بگی گورت رو گم کن، من فوق العاده ام.

·               اسم گذاشتن روی یک چیز یعنی به آن قدرت دادن، یعنی معنایی احساسی به آن بخشیدن.

·               سری اندک خمیده، گام برداشتنی با اعتماد به نفس، لباسی فراخور آن لحظه و هر کسی می تواند زیبا به حساب بیاید. تقریبا هر کسی.

·               مادر بودن یعنی در ترس زندگی کردن.

·               خیلی سخت است هنگامی که مردم فقط وقتی دوستت دارند که شخص دیگری باشی.